بررسی کلی آلبوم اشتباه خوب ( قسمت آخر )


آهنگسازی های این مجموعه احساسات هر ترک و ربط اون به ماجرا رو به خوبی القا میکرد ، حس آشفتگی که در ترک تکرار یا حس آرامشی که ترک اشتباه به وضوح القا شده
همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد کار دیگه ای که در اهنگسازی این البوم انجام شد حرکت جالبی بود که انتهای هر ترک به ترک بعد متصل بود که در هیپ هاپ فارسی حرکت جدید و جالبی بود گرچه در گذشته در غرب عده ای از جمله گروه anathema در آلبوم judgement استفاده کرده بودند ...

از لحاظ تکنیک و صنایع ادبی این آلبوم از سطح بالایی برخوردار بود
با توجه به اصطلاحات و عبارات تامل برانگیزی که در زیر پوست این البوم با توجه به ساده بودن کلمات به طور نامحسوس استفاده شد که به طور جداگانه به آنها خواهیم پرداخت

شاید ایرادی که بر این آلبوم گرفته شد بیشتر بر سر فلو و قافیه هایی بود که در روند البوم غالباً از قافیه ها ای با کمتر از سه بخش استفاده شد اما بهرام کسی بود که در سال ٨٧ در البوم ٢٤ ساعت خودش رو خیلی قوی به عنوان کسی که قافیه های بیش از سه بخش رو به راحتی استفاده میکنه جلوه داد و سال ٩٠ با البوم سکوت خودش رو تثبیت کرد
شاید بهرام با استفاده از این نوع فلو و قافیه در این مجموعه خواست توجه مخاطب رو به مفهوم و محتوا جلب کند

به طور کلی فکر ، فلسفه و پیوستگی موضوعات و بیت ها باعث شد که این مجموعه ، یک مجموعه ی واقعی محسوب شود... شاید چیزی که در البوم های بلند رپ فارسی تا کنون وجود نداشت

@alirezzza_
@farbod_srk
@dehliiiz