دنیای چند بعدی اشتباه خوب ( قسمت چهارم )
قبل از توضیح دادن بگیم که "ﺍﻳﻦ ﺗﻮﻳﻴﺖ ﺑﻬﺮﺍﻡ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺩﺭﺳﺖ ﻳﺎ ﻏﻠﻂ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺎ ﻳﺎ ﻫﺮ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺩﻳﮕﻪ ﺍﻱ ﻧﻴﺴﺖ ﻓﻘﻂ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺭﺩ ﻙ ﻫﺮ
ﺷﺨﺼﻲ ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﻲ ﺍﻟﺒﻮﻡ ﻳﻌﻨﻲ ﺗﻔﻜﺮ ﻭ ﺗﺎﻣﻞ ﺭﻭﻱ ﺗﻚ ﺗﻚ ﺍﺑﻴﺎﺕ ﻭ ﻛﻠﻤﺎﺕ ﺍﺯ ﺧﺎﻃﺮ ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ﻧﺮﻩ(توضیح کامل پست قبلی رو بخونید)"

1-"من دنیامو خودم افریدم"

لازمه این این جمله محدود نبود به زمان و مکان هست که در البوم هم شنیدیم که "من نه محدودم به زمان و مکان"(همون نظریه نسبیت که توضیح بیشتر نمیدیم)

بهرام با توجه به این بیت، برهان علیت(وجود علت برای یک معلول ) رو رد کرده که این روزها علم هم پاسخی برای این قضیه داره و تقریبا ثابت شده هست...
اگه مایل هستید بدونید علم فیزیک چطور رد کرده ادمه رو بخونید که خیلی پیچیده بود و ما تا جایی که شد به ساده ترین شکل ممکن گفتیم...
وگرنه به قسمت دوم برید

ﺗﻘﺪﻡ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﻌﻠﻮﻝ ﺑﺮ ﻋﻠﺖ ‏( ﺭﺩﯾﻪ ﺍﯼ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺮ ﺑﺮﻫﺎﻥ ﻋﻠﯿﺖ ‏)
ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﻋﺪﻡ
ﻗﻄﻌﯿﺖ ﻫﺎﯾﺰﻧﺒﺮﮒ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﮐﺮﺩ ﺳﺮﻋﺘﺶ
ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺳﺮﻋﺖ ﻧﻮﺭ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ(خیلی خوب میدونیم که این جمله یعنی برگشت زمان که توضیح داده شده)، ﯾﮏ ﺟﻔﺖ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻥ ﻭ ﭘﻮﺯﯾﺘﺮﻭﻥ
ﺍﺯ ﻫﯿﭻ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﭘﺲ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﺳﻪ ﺫﺭﻩ ﺩﺍﺭﯾﻢ .
ﭘﻮﺯﯾﺘﺮﻭﻥ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﻋﮑﺲ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻋﺎﻣﻞ
ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﻧﺪﻩ ﺧﻮﺩ ﻃﯽ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﻓﻨﺎ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻥ
ﺑﺎﻗﯿﻤﺎﻧﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺴﯿﺮ ﺍﺻﻠﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ... خیلی ساده تر,ساده ترین شکل ( بگم یعنی وقتی الکترون با سرعت نور حرکت کند میتواند خودش رو از هیچ به وجود بیاورد ) - ﭘﺮﻓﺴﻮﺭ ﻟﻮﺭﻧﺲ ﮐﺮﺍﻭﺱ - ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ " ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﻫﯿﭻ "

2-"تو یه لکه نور نشون بده تا من دنیا بسازم از انفجار و تابشش"

همه اسم بینگ بنگ رو شنیدین اما آیا قبل از بینگ بنگ رو چی ؟
و این بیت هم لازمه "من خودم دنیامو افریدم" هست
ﻣﻌﻤﻮﻷ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥِ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺑﯿﮓ ﺑﻨﮓ ﺁﻏﺎﺯ
ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺥ ﺩﺍﺩ
ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ . ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﻭ ﮐﺎﻣﻸ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ
ﺍﺧﺘﺮﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﻥ، ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻣﯿﺰﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺑﻪ
ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺮﮔﺮﺩﯾﻢ ﺗﺎﺑﺶ ﭘﺲ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﯼ ﮐﯿﻬﺎﻧﯽ (انفجار لکه نور) ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺪﻭﺩ
۳۸۰ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﯿﮓ ﺑﻨﮓ ﺭﺥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ...

https://instagram.com/bth_official