دنیا چند بعدی اشتباه خوب ( قسمت اول )
خب تو پستای قبلی به اندازه ی کافی در مورد کل آلبوم صحبت کردیم . حالا نوبتیم باشه نوبت اینه که بریم و وارد این دنیا بشیم و کامل آلبوم رو بشکافیم . اشتباه خوب رو در مجموع در چند بعد کلی میشه بررسی کرد

۱. هیپ هاپ و اعتراض بهرام: خب اولین نکته ای که با بار اول هم میشه درکش کرد این حس اعتراضی بودن بهرام بود و اشتباه خوبی که میشه اونو رپ در نظر گرفتش.
نمونه ابیات:
-به من میگن هیپ هاپ
-منمو و یه قلم و ورق و دستای پشت پرده
-من شعر نمیگم من شعر میشم این موسیقی واسه من عین بودنه

۲. فیزیکی: بهرام با پرداختن به حرفا و نظریه های فیزیکی به حال و هوای آلبوم جوی علمی داده و اون رو به طور مستقیم به متافیزیک مربوط کرده.
این ابیات ادعای محکمی برای تایید این قضیه هست (هرکدوم از این جمله ها دریایی از علم پشت خودش داره که تو پست های جدا هر کدوم رو بررسی میکنیم):
-زندگی یه مجموعه منظم از بینظمی هاست یه مجموعه معقول از بی عقلی ها
-من عینا تکرار میشم بازم اگه زمان برگرده
- من امشب می خوابم ده سال قبل صبح پا میشم
- تو یه لکه نور نشونم بده تا من دنیا بسازم از انفجار تابشش
- و من حاصل یه خودکشی تو یه دنیای دیگم
- منو جاذبه می کشید پایین یا شاید دافعه هل می داد
- من وقتی دیدم یه سیب افتاده زمین دافعه آسمونو درک کردم نه جاذبه ی زمین

۳.بعد فلسفی: بهرام توی این البوم از جمله های فلسفی ای که پشتش کلی حرف هست هم سخن گفته. این جملات به طور ناقص از فلسفه های مختلف دنیا و دانشمندان مختلف سر چشمه گرفته (که باز هم تک تکشون رو مورد بررسی قرار دادیم)
نمنونه ی ابیات فلسفی:
- نه محدودم به زمان و مکان
- قدرت وایسادن یا جرعتِ پریدن
- واسه من زندگی یه چرخه اس
- تفسیر دنیا از نگاه من فقط سه کلمه س
دوره ی افول بشریت
- پنج تا حواس حامی من شدن پنج گنج نظامی من
- دقیقا همون ساعتی که شب میزنه توی سر ماه که نتابه

۴.کاور ها: این کاورها پر رمز هستن که هم به بعد فیزیکی فلسفی البوم ربط دارن هم به موضوع هر اهنگ و چیزایی جالب دیگه که تو بخش جداگونه توضیح داده خواهد شد
------------
این ابعاد آلبوم بود که با نگاه به هر کدوم دنیای متفاوتی رو از آلبوم میشه درک کرد و بهش رسید. ابتدا تو پستای آینده این جملات رو باز میکنیم معانیشو براتون و بعد از اون میریم سراغ کاور ها و ارتباطشون با همین جمله ها و در نهایت هدف اصلی بهرام رو از انتشار اشتباه خوب شفاف میکنیم
------------
@farbod_srk
@dehliiiz
https://instagram.com/bth_official