پنج نکته مهم برای استفاده درست از اشتباه خوب
۱. مقایسه نکنیم
اگر به لایه های زیربنایی و محتوای عمقی مجموعه توجه کنیم، می بینیم که مجموعه ایده ای کاملا نوین است، نه تنها در آثار بهرام، بلکه در تمامی آثار منتشر شده در عصر حاضر، در ترک های اول مجموعه این نکته بارها تکرار شده است. ( به نظر من ) بهرام پاسخ کامل و درخوری به حمایت بی سابقه ی مردم از مجموعه اش داد. پس ( ببایید ) عمیق تر به مجموعه نگاه کنیم، معانی بسیاری وجود دارند که ممکن است پس از ماه ها گوش کردن به مجموعه، به تازگی بفهمیم. *بیایید اشتباهی که برای مجموعه بزرگ، که آن هم حامل ایده هایی نوین بود، کردیم را تکرار نکنیم و به قولا اشتباه خوب را به اشتباه بد تبدیل نکنیم

۲."پیوسته" گوش کنیم
نمی توان گفت که ایده ای کاملا نوین است. زیرا حتی در رپ فارسی هم سابقا در مجموعه "توهمات غیر معتبر" از آرمان آشوب عضو سابق رپلرزه داشتیم که ترانه ها از لحاظ آهنگسازی به هم متصل باشند. اما ایده ای ناب و کمیاب است که در این مجموعه، انتهای هر ترانه به ابتدای بعدی وصل است. جای تعجبی نبست که این همه مدت طولانی بر این مجموعه کار شده است زیرا که مجموعه هم به شکل پیوسته و هم گسسته معنا پیدا می کند.

۳.سطحی نگری نکنیم
مجموعه ای که پیش رو داریم حاصل تلاش یکی از برترین هاست، آن هم در مدت زمان طولانی. عقل و منطق ایجاب می کنند که مفهومی در آن وجود داشته باشد. پس اگر مفهوم را به سادگی درک نمیکنیم، نگوییم "مجموعه حاصل ترکیب بوق ماشینهاست" و غیره.

۴. به "اسکیت" ها دقت کنیم
در نگاه اول غیر معمول است که یک آلبوم شامل حدود پنج اسکیت باشد. اما همانگونه که سابقا گفته شد آلبوم دارای مفهومی خاص است و این مفهوم پیوسته بیان شده است. با کمی دقت در میابیم که اسکیت ها تصویرسازی گنگ صوتی می باشند. بنابرین جای تامل خاص خود را در بحث انتقال آهنگ ها از یکی به دیگری و تغییر محتوا و مفهوم آنها از یکی به دیگری و از مفهومی به دیگری دارد.

@come_yar