اونا رو پولاشون به هم نزدیک کرد ما رو باورامون

اولین ترک آلبوم ،آخرین بخشه اسم آلبوم بود
این نشون دهنده یه پیوسته بودن ابتدا به انتهای آلبوم هستش. مروری پیوسته و بدون پایان از صحبت های بهرام.
خوب شروع و معرفی آلبومه و تصمیمه خوبی که میگیره هرچند که اون تصمیم اشتباه باشه و موجب مرگش (در پایان آلبوم) بشه.

حاصل آخرین درگیری قلبو مغز من یک اشتباه خوب بود من تو این جنگ رشد کردم جنگی که واسه من انگیزه شروع بود
اشاره به مقابله عقل و علاقه داره که دلش میخواسته اشتباه کنه و فکرش نمیذاشته که در آخر دلش برنده میشه. از اینجا که کلمه ی جنگ رو به کار میبره و تو ترک جنگ، افکارش و شعراش رو به تصویر میکشه میشه فهمید که این اشتباه خوب وارد شدنش به رپ و اعتراضش هست.

زیر دستم ی مشت شعر نثر گونه بود بالای سرم ترک های سقف خونه بود
این همون بخش اول زندگیش و طبقه ی سومی که تو ترک برش معرفی کرد رو شرح میده(تو بررسی کلی گفتیم)

من از نوع نگاهم حرف زدم با تو بقیش مهارت بازی با حروف بود
درمورد این آلبوم هست(به طور مشخص اسم ترک نگاه رو میگه)و میخواد بگه ک اگه حرفای من فرق داشت با بقیه واسه طرز نگاه من بوده و مهارتی که داشتم و این نگاه رو تونستم به تصویر بکشم.

من یه دنیا میسازم واسه دیدنش چشاتو میبندم چشامو میبندم
چشمات رو ببند و این دنیایی(آلبوم) رو که برات به تصویر کشیدم رو ببین. بعد میگه چشامو میبندم که میخواد بگه منم همراه تو هستم و با هم وارد این دنیا میشیم. دنیا استعاره از آلبوم اشتباه خوب هستش.

فقط پاک باش خالص ناب بزرگ مثل فکرات قبل خواب قلمت میچرخه اگه سفید باشی صاف
واسه همراهی من تو این آلبوم باید پاک باشی و پندارت خالص باشه. مثه افکارت، رفتارت هم باید بزرگ باشه. اگه این جوری باشه بیان و گفتارت هم رنگ سفید (صلح و دوستی) به خودش میگیره.
(پندار نیک ، گفتار نیک ، کردار نیک)

مارو باورامون
بین بهرام و شنونده هاش باور و اعتقادات این افراد هست ک همشون رو به هم نزدیک کرده و اونارو به #یاغی تبدیل کرده.

منو اشتباه کن من بوی خوب کودکیت میدم ومن اشتباه کردم
حس درونیش رو میگه تو همون جنگه بین عقل و دل. دلش بهش میگفته که بخون و اگرچه اشتباه ولی انجام بده این اشتباه رو و من هم بالاخره قبول کردم و باز هم خوندم.

شروع رشد ما همینجاست یه درگیری تو عمق فکرامون
این مهم ترین بیت کار هست که داره هدف این آلبوم رومیگه ک با گوش دادن به این آلبوم فکرمون درگیر میشه(کاورهم این درگیری رو به تصویر کشیده)و این درگیری موجب رشد فکری شنونده ها میشه

@farbod_srk